Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Functionarea unui cabinet de contabilitate implica pe langa activitatea de baza (aplicarea reglementarilor contabile, consultanta fiscala, etc) si o parte administrativa importanta.
Aceasta parte administrativa are doua componente:
- gestionarea relatiei cu clientii – urmarirea contractelor, facturarea in baza contractelor, verificarea incasarilor
- gestionarea depunerii declaratiilor si arhivarea recipiselor – conform vectorului fiscal al fiecarei firme.
De regula, un program de contabilitate acopera strict partea de baza care tine cont de aplicarea reglementarilor, intocmirea balantei, generarea declaratiilor.
Daca utilizezi insa SmartBill Conta, poti beneficia pe langa modulul strict de contabilitate si de un mare ajutor pe partea administrativa – prin modulul SmartBill ManagerConta care iti permite:
- gestionarea documentelor de identificare si a contractelor cu clientii:

Aplicatia iti permite sa introduci toate contractele, cu detaliile legate de modul de facturare, de perioada de valabilitate valoarea contractului. Se poate incarca contractul semnat si se poate bifa daca la expirare contractul trebuie reinnoit.
- gestionarea declaratiilor fiscale , prin care poti sa :
-incarci si sa depui declaratiile pe care le-ai intocmit deja
-sa accesezi direct din aplicatie SPV si sa preiei documentele de acolo
-sa ai o lista cu sumele de plata catre buget pentru clienti

In felul acesta poti sa te asiguri ca:
- nu uiti sa depui declaratiile
- nu trebuie sa depui declaratie cu declaratie si sa astepti recipisa
- nu mai trebuie sa calculezi si sa formulezi pentru fiecare client in parte sumele pe care le au de achitat
- nu mai trebuie sa consulti separat SPV, informatiile fiind aduse direct de aplicatie.
Mai mult, informatia adusa din SPV este centralizata pe: somatii si notificari, extrase de cont si documente diverse.

Apoi, fiecare client in parte are o fisa in care se stabilesc individual parametri fiscali, adica elementele particulare in functie de care se face raportarea fiscala.
In dosarul clientului se pastreaza informatia cu privire la datele de identificare, contractele de contabilitate si alte documente aparute in relatia cu clientul.

Parametri fiscali permit configurarea aplicatiei astfel incat inregistrarile care se genereaza sa fie adaptate tipului de incadrare , respectiv:
- firma platitoare de TVA sau nu
- daca firma este platitoare de TVA trebuie stabilit daca este platitoare de TVA la incasare sau nu
- daca firma este platitoare de impozit pe veniturile micro sau nu
- modul de depunere a situatiilor financiare
- metoda de inventariere a stocurilor si de descarcare a stocului
- stabilirea lunii de inceput si de sfarsit a anului fiscal.

Utilizand SmartBill Conta cu aceasta extensie ManagerConta, de administrare, practic poti sa automatizezi partea administrativa a unei afaceri in contabilitate, lasand mai mult timp liber pentru serviciile cu valoare adaugata pentru clientii tai: consultanta, analiza, verificare atenta a inregistrarilor .